5 TÄRKEINTÄ VINKKIÄ GOOGLEN HAKUTULOKSISSA MENESTYMISEEN

Labona Oy – Yritystäsi kiihdyttävä digitoimisto !

Tiesitkö, että Google käyttää yli 200 hakutuloksiin vaikuttavaa ”vihjettä” (ranking factor)? Nuo googlen käyttämät vihjeet ja seikat vaikuttavat siihen, mitkä verkkosivut nousevat hauissa SERP tulosten kärkeen (Search Engine Result Page – tarkoittaa hakukoneen hakutulossivua, jos olet vielä uusi SEO-maailmassa). Eli mitkä verkkosivut nousevat ensimmäiselle hakutulossivulle.

Jos haluat perehtyä noihin kaikkiin 200 vihjeeseen, voit tehdä sen linkistä: 200 Google ranking factors, mutta tutustuminen kaikkiin hakujätin algoritmeihin vaikuttaviin tekijöihin ei ole niin oleellista, kuin hakutuloksissa menestymiseen vaikuttavien tekijöiden tunnistaminen.

Kaikki Googlen hakutuloksiin vaikuttavat seikat eivät ole saman arvoisia. Hakukoneoptimoinnin (SEO) isossa kuvassa, jotkut seikat ovat ehdottoman tärkeitä, mutta on myös paljon sellaisia tekijöitä, jotka ovat kokonaisuuden kannalta vähempiarvoisia.

Hakukoneoptimoinnin (SEO) vaatimukset muuttuvat ja kehittyvät koko ajan. Ei ole olemassa yhtä kaikille sopivaa ratkaisua menestyä hakutuloksissa. Jos haluat, että verkkosivusi menestyminen hakutulossivulla nousee keskiverrosta sivun kärkeen, kannattaa käydä läpi tämä päivitetty lista. Listalle on päivitetty ne tärkeät hakutuloksiin vaikuttavat asiat, jotka kannattaa ottaa huomioon vuonna 2020 ja siitä eteenpäin.

Google suosii verkkosivuja, jotka ovat optimoituja niin hakukoneelle, kuin loppukäyttäjällekin. Se tarkoittaa silloin sitä, että verkkosivujesi sisältö on niin hyvää ja hyvin optimoitua, että se sekä sijoittuu hyvin Googlen hauissa, että tarjoaa loistavan kokemuksen sivukävijöillesi. Mitä paremmin verkkosivu on optimoitu, sitä enemmän se tuottaa liidejä, toteuttaa myyntiä ja houkuttelee liikennettä sivuillesi tasaisen jatkuvasti. Ilman hakukoneoptimointia (SEO) etsijät eivät löydä sivuillesi, saati pääse tutkimaan niitä.

Joten nyt, kun olemme saaneet vähän taustatietoja selvitettyä pois alta, niin…


TÄSSÄ OVAT 5 TÄRKEINTÄ GOOGLEN HAKUTULOKSIIN VAIKUTTAVAA ASIAA VUONNA 2020:

  1. LINKIT ULKOISILTA SIVUSTOILTA (BACKLINKS)

  2. MÄÄRITELTY KONELUETTAVA MUOTO/KAAVIO (SCHEMA)

  3. SUOJATTU VERKKOSIVUSTO

  4. SIVUSTON NOPEUS

  5. AVAINSANAOPTIMOITU SISÄLTÖ

Jatka lukemista:

Analytiikka kävijäseuranta GDPR
Huolestuttaako GDPR? – Vaihtoehtoinen ratkaisu Google Analyticsille

15/08/2024

GDPR

Yrityksen mainos Google hakutuloksissa
Kuinka aloittaa Google Ads -mainonta?

09/08/2024

Google

Financial research, government taxes, and calculation tax return concept. Business Woman using the
Arvonlisäverokannan korotus Suomessa 25,5 prosenttiin - Mitä verkkokauppiaan tulee tietää?

08/08/2024

Opas

Sähköpostiviestin lähettäminen ja vastaanottaminen WordPress sivustoilla
Mikä on SMTP ja miksi se on tärkeä?

15/08/2024

Opas

TOKAP_3D_SEO
Vinkkejä hakukoneoptimointiin 2023 | Nouse hakutulosten kärkeen

25/06/2024

Hakukoneoptimointi

Wireframe-Design
Nettisivujen suunnittelu: Loistava käyttäjäkokemus ja houkutteleva visuaalinen ilme

25/06/2024

Nettisivut

two-young-women-outdoors-in-snowy-weather-are-watc-2022-02-01-22-38-20-utc-scaled
5 vinkkiä aloittavan yrityksen digimarkkinointiin

24/08/2022

Markkinointi

pretty-young-business-woman-using-her-digital-tabl-2022-02-08-22-39-29-utc-scaled
Kuinka nettisivuprojekti käytännössä etenee?

29/07/2022

Yleinen

two-men-working-on-computer-at-home-office
WooCommerce käyttöohjeet - Osa 3 - Tilauksen käsittely

25/06/2024

Verkkokauppa

Mainostoimisto Labona
WooCommerce käyttöohjeet - Osa 2 - Tuotetyypit

25/06/2024

Verkkokauppa

JÄTÄ TARJOUSPYYNTÖ

Kerro meille nettisivuhankkeestasi

Kerro meille hankkeestasi *

Yhteystiedot

Etu- ja sukunimi *
Yrityksesi nimi
Email *
Puhelinnumero
Mistä kuulit meistä?

LÄHETÄ MEILLE VIESTI

Kirjoita viesti *

Yhteystiedot

Etu- ja sukunimi *
Yrityksesi nimi
Email *
Puhelinnumero
Mistä kuulit meistä?